Práce na silnici i na chodníku jsou bezesporu noční můrou prakticky všech řidičů. Obvykle znamenají nutnost mnohdy dlouhých objížděk a doufání, že se ke svému cíli nějakým způsobem domotáme. Nepříjemné je to zvláště ve chvíli, kdy danou obcí jen projíždíme a neznáme ji tedy tak dobře jako své bydliště.
Navíc je poměrně obvyklé, že se těchto oprav provádí více najednou, obvykle léta do zhruba poloviny podzimu. Mnoho lidí říká, že je to z důvodu čerpání dotací, které musí být využity před daným termínem, ale není to tak docela pravda.
Hlavním důvodem, proč se nejen ruční výkopové práce provádí v tuto dobu, je počasí. Jedná se totiž o část roku, která je statisticky nejsušší, tedy s nejmenším objemem srážek a s vhodnými teplotami. Oboje je pro zdárný postup důležité.
V naprosté většině případů se totiž jedná o opravy či dokonce výměny kanalizačního či vodovodního potrubí. A je fakt, že v mnoha případech je to skutečně potřeba. Věděli jste, že například v Praze, našem hlavním městě, je průměrné stáří kanalizační sítě více než padesát let? Není třeba říkat, že za tu dobu už není v perfektním stavu a že časté opravy jsou nutné.
A co to má společného s počasím? Jednak jde o komfort pracovníků, avšak ještě více o komfort samotných zařízení a materiálu. Jistě víte, že při dešti se pracuje poměrně špatně. A nyní si vezměte příklad, kdy člověk vykopává například právě kanalizaci. Nejenže bude mokrý, ale zároveň se půda pod ním změní v bahno a stane se i nebezpečnou.
Dále musíme počítat s tím, že výsledek bude třeba po vykopání opět zahrabat a v mnoha případech zalít asfaltem či betonem. A jistě si dokážete představit, že nízké teploty či déšť procesu jejich schnutí příliš nepomáhá. Pokud tedy chceme, aby výsledkem nebyla popraskaná cesta, nezbývá, než to dělat ve vhodném období.
Proto bychom se neměli zlobit, ale pochopit, že v současnosti jiná možnost zkrátka není.