Faktem je, že v některých ohledech se podnikání OSVČ, tedy osoby samostatně výdělečně činné, příliš neliší od kterékoliv jiné firmy. Také musí dodržovat mnoho podobných nařízení a řídit se stejnými zákony a pravidly. A jedním z nich je i to, že musí mít v rejstříku uvedeno místo svého podnikání, které zahrnuje kompletní adresu.
Je však také pravdou, že mnoho z nich svou aktivitu dnes přesouvá na internet. Pomocí něj komunikují se svými zákazníky, prodávají své výrobky a mnohé další. Je tedy pochopitelné, že si virtuální sídlo OSVČ zakládají také.
Jistě, známe je především od klasických firem, a je pravdou, že zde jsou podstatně více na výši. Ovšem OSVČ se také snaží vydělat peníze, a je pochopitelné, že se jim budou hodit i některé z praktik, které firmy běžně ke získání zákazníků používají.
Samozřejmě je také nutné, aby jejich virtuální sídlo, tedy webová stránka, splňovala stejné podmínky, aby byla úspěšná. Jedná se především o její celkové rozvržení, ale také obsah. Musíme zde například najít ceník prodávaných výrobků či služeb, a také jejich katalog.
Proto je poměrně pochopitelné, že se často snaží ji udělat co nejlépe. Avšak často nemají finanční prostředky srovnatelné s většinou firem. Proto si nemohou dovolit svého webmastera či designera a musí si vše udělat sami. I to je důvod, proč nebývají často tak na úrovni.
Je to také důvod, proč používají nejrůznější domény, kde je možné si webové stránky udělat zadarmo. Bohužel, to má svou cenu. Tou je fakt, že si zde majitel stránky umisťuje reklamy, které mohou být často od konkurenčních společností. To samozřejmě není ideální, avšak tito drobní podnikatelé často nemají jinou možnost, pokud chtějí být na internetu vidět.
I přes to však není pochyb o tom, že mít vlastní webovou stránku je v dnešní době prakticky nutnost. Jen tak můžeme přežít v dnešním tvrdém tržním prostředí.